Gymrail Momentum X1 Smart Trainer Bewegingssysteem Diepgaande beoordeling |DC Rainmaker

2022-07-02 17:14:34 By : Ms. Linda Yin

In veel opzichten hebben slimme trainers zelf grotendeels een platte lijn in termen van nieuwe functies.Natuurlijk zullen we nieuwe modellen blijven zien met relatief kleine aanpassingen, maar de laatste tijd ligt de focus voor de wereld van slimme indoortrainers op accessoires.En dat zal waarschijnlijk zo blijven in de nabije toekomst.Een dergelijke categorie is bewegingsaccessoires, gewoonlijk rocker plates genoemd.Hoewel niet alle tuimelplaten gelijk zijn gemaakt, en ze hebben enorme verschillen in welk type beweging, hoeveel beweging en de richting van de beweging.En zo komen we bij de Gymrail Momentum X1 die verreweg een van de gekste rockers is die ik in productie heb gezien.In tegenstelling tot de meeste rocker plates, is dit een split-component ontwerp (een beetje zoals het Inside Ride E-Flex-systeem).Dit betekent dat je een deel hebt dat je voorvork omhoog houdt en zijn ding doet, terwijl een ander je hele trainer en de rest van het fietsframe omhoog houdt.Tussen deze twee componenten zullen jij en je fiets heen en weer kantelen terwijl ze tegelijkertijd naar voren en naar achteren bewegen.Je stuur draait ook een beetje (wat het mogelijk maakt om elders in de fiets te draaien).De kicker hier is echter dat, in tegenstelling tot de meeste rocker-systemen, het achterste / trainer-gedeelte van je fiets ook zijdelings van links naar rechts beweegt, waardoor beweging wordt geaccentueerd (zowel steady-state als sprint).En dat in combinatie met het roterende gedeelte zorgt ervoor dat het geheel een beetje mee 'slingert'.Merk op dat Gymrail eerder dit jaar een Momentum X1 heeft gestuurd om een ​​paar maanden uit te proberen.Zodra ik klaar ben met deze beoordeling, wordt deze zoals normaal naar hen teruggestuurd.Precies zoals ik rol.Als je deze recensie nuttig vindt, kun je de links onderaan gebruiken, of overwegen om DCR Supporter te worden, waardoor de site advertentievrij is, terwijl je ook toegang krijgt tot een semi-wekelijkse videoserie achter de schermen van de DCR Cave.En het maakt je natuurlijk geweldig.Laten we daarmee aan de slag gaan.De Momentum X1 wordt geleverd in twee dozen.De platte doos is gewoon de platte plaat, zoals je in een oogwenk zult zien, terwijl de grotere doos een verzameling andere onderdelen is, inclusief het voorste gedeelte en rollen/stukken voor het achterste gedeelte.Hier zijn alle onderdelen op een rij:In wezen zijn er een paar belangrijke onderdeelgroeperingen hier:A) Het achterbord + skateboard dat eronder gaat (inclusief schroeven) B) De voorste montage, inclusief de vorkstandaard C) De riemen die uw trainer op de achterplank / montage houden D) De verschillende asadapters voor uw specifieke fietsU kunt de riemen en adapters hier zien:Eerst moet je een schroevendraaier eruit halen.Bij voorkeur een goede, en bij voorkeur een die een oefening ambieert – want dat is in feite wat het zo zal doen.Vervolgens ga je het rollensysteem op de plaat plaatsen.Je zult merken dat ik met mijn vingers de schroefgaten op het skateboard heb aangegeven.Dit is opmerkelijk omdat er geen gaten in het bord zelf zitten.Je maakt die gaten via de schroevendraaier door de meegeleverde scherpe schroeven in het hout te draaien.Het enige nadeel daarvan is dat ze heel licht door het bord beginnen te prikken.Ik bedoel, het is hier nauwelijks zichtbaar, maar dat zou mijn enige kleine klacht zijn.Als je er eenmaal een trainer op plakt, zul je ze waarschijnlijk nooit opmerken.Nu, met de wielen op de achterplaat, is het tijd om onze aandacht te richten op de voorplaat:Ondanks dat het eruitziet als een opgevouwen spin die op het punt staat je aan te vallen, is het eigenlijk vrij eenvoudig.Je zwaait gewoon de zeer stevige poten eronder uit en zet ze vervolgens vast met de schroeven.Als er iets is waar je mee weg moet komen als afhaalmaaltijd, is dat dit voorste ding is gebouwd als een tank.Het is de CompuTrainer onder de rockerplate-systemen.Je draait dan de voeten uit tot idealiter dezelfde hoogte, anders ... nou ja, niemand wil een aangeschoten platform.Ik bedoel, ik denk dat tenzij je letterlijk een rockerplatform aan het bouwen was.Maar dit deel van het rocker-systeem mag niet aangeschoten zijn.Dus besteed 5 seconden om de hoogten goed te krijgen.Dan draai je de kleine paal naar het midden.Deze stripperpaal voor kabouters houdt je voorvork omhoog.U kunt de exacte asadapter verwisselen die u nodig heeft voor uw specifieke voorvork.Eindelijk, onze focus terug naar achteren verplaatsend, is het tijd om die slimme trainer daar te krijgen.In mijn geval ging ik voor een Wahoo KICKR CORE, simpelweg omdat het op dat moment de dichtstbijzijnde trainer voor mij was.Ik gebruikte een kleine waterpas om de juiste plaatsing te vinden om ervoor te zorgen dat de achterplaat waterpas was.Dit is vrijwel de norm op alle rocker plates.Dan heeft de X1 deze kleine platen die je kunt plaatsen waar je maar wilt.Hiermee kun je je trainer aan het bord vastmaken.De meeste van de andere grote, vooraf gebouwde rockerplate-systemen hebben in plaats daarvan sleuven in het bord waar je de riemen doorheen haalt.Maar hier bevestig je de meegeleverde beugels aan het bord waar je maar wilt (met dezelfde schroevendraaier + schroeven-techniek eerder).Als alles is gezegd en gedaan, ziet het er als volgt uit:Het is superstabiel en ging nergens heen (en sindsdien ook niet).Voor de context was mijn totale installatietijd 25 minuten, maar dat is inclusief het maken van zowel video als een triljoen foto's.Over het algemeen vind ik dat het doen van de extra foto's/video's mijn installatietijden meestal verdubbelt.Dus ik gok dat dit 10-15 minuten zou duren voor een normaal persoon.Nu, vanuit het oogpunt van compatibiliteit, is de Momentum X1 compatibel met vrijwel elke slimme trainer, volgens hun pagina met veelgestelde vragen.Ze merken wel op dat je daar geen rollers moet plaatsen.Dat lijkt vanzelfsprekend, alsof je wilt zeggen: "Alsjeblieft, skateboard niet op het dak van een bewegend voertuig", maar ach, er zijn genoeg domme mensen op de wereld.Aan de positieve kant, als je een niet-vermelde slimme trainer hebt die groter is dan de achterplaat (L 700 mm x B 760 mm), kunnen ze je blijkbaar uitzoeken (aangezien het in feite slechts een enkel bord is, waarop je de hardware vervolgens bevestigt na het feit).Dus eerst je fiets erop zetten.Aangezien ik veronderstel dat je weet hoe je je fiets op je trainer moet zetten, neem ik aan dat je die taak kunt herhalen met de fiets op dezelfde trainer, alleen nu bovenop een plank.Evenzo is het aan de voorkant niet anders dan je voorwiel, behalve nu alleen de kleine paal.Opmerkelijk is dat de paal eigenlijk ook naar links en rechts kantelt (je kunt het in de video zien).Dit is een goed moment om de officiële bewegingsspecificaties te noemen:Voor-achter beweging: 6 cm naar achteren, 6 cm naar voren, voor een totaal van 12 cm (4,5”) zijwaarts kantelen: 7,5° naar links, 7,5° naar rechts, voor een totaal kantelbereik van 15°. Zijwaartse beweging naar de zijkant: 6 cm naar achteren, 6 cm naar voren, voor een totaal van 12 cm (4,5”) totale reikwijdte Rotatiebeweging (draaien): Tot 7° op zowel voor- als achterwaartse draaipuntenDus in veel opzichten is dit deel van de recensie eerlijk gezegd beter gedaan door gewoon de video bovenaan te bekijken.Dit gaat tenslotte allemaal over beweging, en het zien van de beweging is zoveel gemakkelijker dan erover te schrijven.Laten we dit echter van achteren naar voren doornemen.Ik zal opmerken dat het in het begin een beetje lastig is om de fiets bovenop de trainer op het wiebelplatform te monteren.Net als bij het monteren van een aantal andere rockerplate-creaties, word je er elke keer beter in, hoewel er altijd een stemmetje in je achterhoofd is dat zich afvraagt ​​of de DCR Cave Nest Cam een ​​epische (de)montagefout zal opvangen.Eenmaal aan, begin je normaal te trappen.Er verandert hier niets aan je trainer.In plaats daarvan gaat het erom hoe uw fiets reageert op uw bewegingen en inspanningen.De eerste bewegingshoek die je al voelt toen je op de fiets stapte, is de kantelhoek (tot 7,5° in elke richting).En terwijl je rijdt, is dit kleine beetje beweging misschien wel de belangrijkste.Zelfs bij superstabiel stationair rijden (zoals lange ERG-modussessies met gemiddelde intensiteit), voel je dat zachte kantelen, wat op zijn beurt je kont/lichaam dwingt om iets rond het zadel te bewegen.Het is die beweging (zelfs maar een paar millimeter) die de neiging heeft om te helpen bij langere indoortrainerritten, waardoor de vermoeidheid op één plek wordt verminderd.Als je de pedalen een beetje kracht geeft, zul je twee dingen opmerken.Ten eerste zal de fiets naar voren schuiven (en dan meteen weer terug).Dit is je momentum dat je naar voren brengt, meer dan 6 cm in elke richting vanaf het middelpunt.Voor kleinere sprints voelt dit prettig, zoals voor slechts matige vermogenstoename.Wanneer je tot een harde/abrupte sprint komt, voelt dit ook abrupt, omdat je maar die 6 cm bereik hebt om mee te werken voordat je teruggetrokken wordt.Als onderdeel van dit naar voren springen, beweegt de achterkant van het platform daadwerkelijk op zijn wielen naar voren.Dit betekent dat je skateboard beweegt.Dit roept vervolgens de vraag op hoe een trainermat dat gevoel zou kunnen beïnvloeden (aangezien een mat de rolweerstand zou verhogen).Ik heb het op beide manieren geprobeerd, en hoewel ja, het voelt niet zo responsief aan op een trainermat, het is ook niet slecht.Ik heb het geluk dat ik boterzachte betonnen vloeren heb waar hij graag op rolt, en ik kan er de hele dag op zweten zonder de vloer te beschadigen.Nu, toen je die stroomstoot deed, heb je waarschijnlijk ook het stuur een klein beetje (of veel) gedraaid.Dat komt omdat die kabouterstripper vooraan die je vork vasthoudt ook draait.Het is deze rotatie die de hele bewegingsillusie op het juiste moment houdt.Het zorgt er ook voor dat je fiets niet kapot gaat, wat licht gunstig is.(Het is de moeite waard om op te merken dat het bedrijf werkt aan een elektronische stuur-enabled variant van deze paal (hierboven), die zal integreren met platforms die besturing ondersteunen. Het plan is om het als een eenvoudig accessoire te hebben dat je kunt kopen om de bestaande uit te wisselen. paal, en het zal dan rotatie overbrengen zoals de Elite Sterzo Smart of andere stuuraccessoires.)En tot slot, als je voor een totale sprint gaat, zul je merken dat het hele ding bijna een kleine 's' slang achter je doet, wat in feite de combinatie is van de roterende elementen aan de voor- en achterkant waardoor het platform kan enigszins achter je aan terwijl je naar voren sprint, naar links en rechts schuift op basis van je kracht die de plaat schopt bij elke pedaalslag.Als je op YouTube genoeg tijd besteedt aan het opzoeken van filmpjes van wielersprints, dan zie je dat effect daar ook.Het is super lastig om te zien, omdat de meeste fietsers op een witte lijn of iets dergelijks rijden om het duidelijk te maken.Misschien moet ik een vriend zoeken en buiten beelden maken.Wat dan meteen aansluit bij de gebruikelijke discussies op rocker plates over hoe wanneer je sprint, de kantelrichting tegengesteld is aan wat er gebeurt als je op een echte fiets zit (ten opzichte van welk been naar beneden is).En dat is waar, dat gebeurt hier ook.Er is hier geen zwaartekracht om tegenwicht te bieden, zoals bij het rijden op de echte weg, omdat je fiets in een trainer is geklemd.Voor mij maakt het me niet zoveel uit.Het stoort (of triggert misschien) sommige mensen, en dat is prima.Maar ik doe ook niet de moeite om mijn fietsvorm te 'repareren' terwijl ik binnenshuis fiets zoals sommigen doen.Nogmaals, ik zie daar gewoon de waarde niet echt van in, deels omdat ik over het algemeen niet constant harde sprints maak tijdens het rijden.Uiteindelijk, waar de meeste rockerplates schitteren, zijn niet de harde sprints die de beweging van de rockerplate gemakkelijk demonstreren, maar eerder het meer steady-state rijden en lichte schommelingen die moeilijker te zien zijn op de camera, maar in termen van gevoel en vermoeidheid, zijn de plaatsen waar dit soort apparaten het grootste verschil maken.En dat is hier ook zo.Ik hou van de algehele beweging van het hele platform, vooral voor meer evenwichtig rijden.Aan de sprintkant wordt het een beetje gek, maar de eenheid die ze me hebben gestuurd, is met de veren met minder spanning (ze maken er ook een met meer spanning / stijfheid).Dus als ik wat van die sprint-wiebel wilde verminderen, zou men in plaats daarvan met de hogere spanningsveren kunnen gaan.Desalniettemin voelt het met de meerdere bewegingsrichtingen van de Momentum X1 veel minder beperkend dan de meeste andere rocker plates of bewegingssystemen die ik heb geprobeerd.Natuurlijk ben je waarschijnlijk op zoek naar wat vergelijkende gedachten.Ten eerste is het de moeite waard om nu de prijs te noemen - die is steil!Het komt op 1.395 € + btw.Eeks!Ter vergelijking: het Saris MP1-platform kost ongeveer € 1.030 (real-world EU-prijzen), dat ook zijwaarts kantelt en voor- en achterwaarts beweegt, maar uw fiets niet zijdelings naar links/rechts beweegt zoals de X1 doet.Daarna zak je vrij snel in prijs naar ongeveer $ 300- $ 600 voor verschillende 'standaard' rockerplates waar je je hele fiets op kunt plaatsen.Veel van deze modellen zijn letterlijk exact dezelfde eenheid, alleen opnieuw gebrandmerkt.Zoals RPV1 van KOM Cycling of het JetBlack-equivalent of de Wiggle Lifeline Rocker Plate (hoewel tegenwoordig een fractie van de prijs), enzovoort.In dezelfde prijsklasse bevindt zich het InsideRide E-Flex-bewegingsaccessoire, dat werkt met de Wahoo KICKR / CORE-trainers voor $ 449.En aan de onderkant van die prijsklasse bevinden zich de Garmin / Tacx Motion Plates, voor alleen de Tacx NEO-trainers, die $ 299 kosten.Dat gaat weliswaar iets naar voren/achteren, maar neemt vrijwel geen extra ruimte in beslag.Daaronder vind je qua prijs een hele reeks doe-het-zelf- en semi-doe-het-zelf rocker-oplossingen, sommige zo eenvoudig als tennisballen onder een trainer, en andere meer geavanceerde bal+board-oplossingen.In veel opzichten is het zowel een eenvoudige als verwarrende markt.De uitdaging is om erachter te komen wat je er eigenlijk uit wilt, qua beweging.Hoe meer bewegingsrichtingen u wilt, hoe meer u betaalt.Of je die extra bewegingsvectoren al dan niet nodig hebt of erom geeft, is een redelijk geldige vraag.Voor veel mensen is het simpelweg introduceren van een klein beetje beweging (of het nu tennisballen of het Tacx-systeem zijn) voldoende om 'de truc' te doen in termen van het voor de gek houden van je kern om onbewust je kont op het zadel lichtjes te bewegen, wat buitenrijden nabootst en vermindert doorgaans vermoeidheid bij langere ritten met een indoortrainer.En er is een enorm verschil tussen het rijden op een trainer die helemaal niet beweegt en een die maar een klein beetje beweegt.Maar dat is allemaal heel wat anders dan rijden op iets als de Gymrail Momentum X1 of Saris MP1, die gericht zijn op het geven van veel grotere bewegingsrichtingen en hoeveelheden beweging.Als je sprint, ga je even vooruit, wat die sprint versterkt.Op dezelfde manier dat als je een stijging oploopt, je dat door de hele fiets op de Momentum X1 voelt, omdat het een beetje gaat zwaaien, in een knipoog naar wat je achterwiel eigenlijk achter je doet op de weg (je kunt het zien rond de 1:20-1:27 marker van deze sprintvideo van Peter Sagan en vrienden).De grootste uitdaging hier is natuurlijk gewoon de prijsstelling.Voor mij in Nederland, als ik dit zou kopen, zou het ~ 1.700 € all-in zijn.Terwijl inclusief BTW, de Saris MP1-beweging op dit moment ongeveer € 1.030 laat zien.Dat is een moeilijke brug naar de kloof.Merk op dat hoewel het vandaag alleen in Europa beschikbaar is, het bedrijf hoopt tegen het einde van het jaar op de Amerikaanse markt te zijn.Het staat buiten kijf dat het Gymrail-systeem uniek is.Ik veronderstel dat dat waarschijnlijk duidelijk was toen ze het voor het eerst aan de wereld lieten zien, het zag er niet echt uit - of bewoog - niet zoals elk ander rocker plate-systeem in die tijd.De volgende vraag is: Is die uniciteit een goed gevoel?Ja, ik denk dat het over het algemeen goede beweging toevoegt aan het binnengevoel - en het belangrijkste is dat het grotendeels natuurlijk aanvoelt.Zoals opgemerkt zijn er twee verschillende veeruitvoeringen, één met minder spanning en één met meer spanning.Ik heb de mindere spanning getest, wat meer beweging betekent, aangezien ik waarschijnlijk een grotere rijder ben.In mijn geval was ik goed met die hoeveelheid beweging, terwijl anderen misschien naar de beelden kijken en liever wat meer stabiliteit hebben.Voor elk zijn eigen.Zoals bij de meeste rockersystemen, heb je nog steeds het inversieprobleem waarbij de hellingshoek van de sprint tegenovergesteld is aan die van een gewone fiets op de weg (omdat je hier niet tegen de zwaartekracht vecht, maar eerder een contragewichtsysteem).Praktisch gesproken merken de meeste mensen het pas op als iemand op internet erop wijst.Dit komt dan bij het tweede stuk, dat is of je dat wel of niet probeert te 'corrigeren' door je rijvorm te veranderen.Sommigen doen dat liever, maar eerlijk gezegd maak ik me er liever geen zorgen over.Er zijn veel dingen die anders zijn aan binnenrijden dan aan buitenrijden - en ik vind het prima dat dat er een van is.In sommige opzichten is waarschijnlijk het beste deel van de Momentum X1 dat hij gewoon een beetje pittig aanvoelt.Dit betekent dat ik met een gewone rockerplate weet dat hij in feite gewoon van links naar rechts zal kantelen, of misschien ook op een rail voor / achter zal bewegen.Maar met de Momentum X1 die ook de zijdelingse beweging van links naar rechts heeft, en de wielen, weet je eigenlijk nooit precies hoe hij zal reageren.Het doet me een beetje denken aan bergafwaarts rijden op een mountainbike, in die zin dat als je kort over hobbels vliegt, de exacte manier waarop je fiets over de volgende set wortels/rotsen/grond landt, altijd een beetje anders is.Dit is een beetje zoals dat, behalve nog steeds in je garage.Daarmee - bedankt voor het lezen!Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Verplichte velden zijn gemarkeerd.Als u een profielfoto wilt, hoeft u zich alleen maar te registreren bij Gravatar, dat hier op DCR en op internet werkt.Schrijf mij in op de nieuwsbriefIk wil DCR steunen en genieten van het reclamevrije DC Rainmaker ($20 per jaar).Houd me via e-mail op de hoogte van vervolgopmerkingen.U kunt hier klikken om u te abonneren zonder commentaar te gevenDenk je dat we ooit zoiets zullen zien voor de Tacx NEO Bike?Ze zijn zelfs nog slechter voor gevoelloosheid, want met bike-on trainers krijg je een beetje flex in het fietsframe, terwijl dit oersterk is en dat merk je zeker.Ik ben niet klaar om binnenkort £ 1000 te betalen, maar het zou interessant zijn om te zien of er een markt is die groot genoeg is om dit de moeite waard te maken.EDIT: ik was vergeten dat er een rocker plate is voor de KICKR Bike, dus misschien.Ja, er zijn verschillende makers die rocker plates aanbieden voor slimme fietsen zoals de Neo.Ze werken net zo goed als die voor fiets- en trainercombinaties.Er zijn modellen beschikbaar over de hele wereld van ten minste een paar bouwers als u er echt een wilt kopen.Ja, zoals Chad al zei, er zijn opties die er zijn.Variërend van redelijk solide tot 'umm…dat lijkt veel verder dan schetsen'.Voor mij is dat een beetje de uitdaging met het kopen van een slimme fiets op dit moment, het product is gewoon niet super volwassen.Ik denk dat alle stukken er in theorie zijn van verschillende leveranciers, maar niemand heeft het nog echt onder de knie.Voor het rijgevoel denk ik dat de KICKR BIKE het dichtst in de buurt komt, maar hij mist natuurlijk het voorscherm (waarvan ik weet dat sommigen het niet leuk vinden, maar nu ik op Peloton- en Technogym-fietsen heb gereden, is het gewoon zo'n betere manier om ervoor te zorgen een goed geïntegreerd pakket).Dan ga je over naar de TechnoGym-fiets, die het goede scherm, het redelijk goede rijgevoel heeft (maar niet de zwaai / hoogte van KICKR Bike).En hoewel ik op geen enkele manier die ik ken publiekelijk werd aangekondigd, hebben de meest recente modellen van de laatste paar weken van de lopende band nu zelfs een zeer kleine hoeveelheid kanteling naar links en rechts, met behulp van een ingebouwde mini-tuimelvoetjes, vergelijkbaar met de KICKR AXIS voeten, maar met een centraal draaipunt.Op mijn takenlijst om een ​​video van te schrijven/delen.Maar zelfs die fiets heeft uitdagingen op het gebied van software.Het heeft Rouvy ingebouwd, en dat werkt best goed.Maar de Zwift-integratie is niet echt (het is gewoon HDMI-doorvoer) en er zijn nog enkele andere eigenaardigheden.Het is goed, maar net als al het andere voelen alle opties aan als de V1-versie (omdat ze dat zijn).En natuurlijk zou ik dit in principe helemaal rond de ene fiets na de andere kunnen voortzetten ...Is dit de nieuwe TechnoGym-fiets waarnaar u verwijst?De marketingspin ziet er indrukwekkend uit en het ontwerp lijkt mooier dan de KICKR- of Tack-fietsen, maar £ 3.990?€ 3.990?Wauw.Dat is een gedurfde prijs voor een niet-geteste luxe / niet-essentiële productlancering aan het begin van een mogelijke recessie met hoge inflatie die de discretionaire budgetten van mensen treft, na een cyclus van 2 jaar waarin bijna iedereen die een slimme trainer nodig had er een kocht, en net zoals Peloton medewerkers werden ontslagen.Ik vind het geweldig dat er een andere speler in het spel is gekomen, maar ik betwijfel of er genoeg nieuwe kopers zijn voor deze prijspunten.link naar technogym.comIk heb een tecnogymn "smart bike" gebruikt op mijn werkgymnastiek.Het is BLE-compatibel en ik kan het gebruiken met ZWIFT.Het grootste probleem zijn de aanraakpunten, het stuur is niet vervangbaar, het zadel gebruikt niet hetzelfde type rails van een normale fiets, maar in plaats van een stadsfiets.De prijs is hoog, maar het is gebouwd voor het misbruik van een sportschool ... het zal waarschijnlijk veel langer meegaan dan alle slimme fietsen die we thuis hebben.Tom – Juist, dat is het.Helemaal mee eens, ik vind de prijs te hoog.Dat gezegd hebbende, zou ik zeggen dat ze waarschijnlijk meer ervaring hebben met het bouwen van indoorfietsen dan met wat dan ook, behalve Stages (dat doen ze al tientallen jaren), dus in die zin is het een beetje anders.Dat gezegd hebbende, ben ik het er nog steeds mee eens dat de prijs niet past.Nuno – Ik denk dat je verwijst naar de oudere sportschooleditie in plaats van deze meer op het huis gerichte eenheid.Deze heeft een standaard zadelrailsysteem.Behoorlijk off-topic, maar enige aanbeveling van een "domme" stuk vergelijkbaar met het voorste deel hiervan om mijn fiets op de trainer te gebruiken zonder een voorwiel gemonteerd?De dichtstbijzijnde optie die ik heb gezien voor een vorkstandaard is die van Kreitler.Het heeft voldoende steun voor een goede stabiliteit.Het probleem is dat het zelfs meer ruimte in beslag neemt dan een wiel, dus afgezien van het gebrek aan luchtdrukonderhoud, is het het geld niet echt waard, IMO.link naar kreitler.comEr zijn een aantal doe-het-zelf-opties die ik heb gezien met behulp van die vorkbevestigingen die bedoeld zijn voor het transporteren van fietsen in auto's en vrachtwagens.Maar je moet dat bouwen en ervoor zorgen dat het stabiel is voor gebruik.Mensen zijn waarschijnlijk beter af met een gewoon wiel en het inbrengen van wat schuim om een ​​"trainerwiel" te maken.dat is wat ik deed om een ​​onderhoudsvrije optie te hebben voor gebruik met mijn wheel-off trainers.Bedankt voor de informatie en aanbevelingen!Waardeer het erg.Bedankt Ray. Hoe zou dit werken met alleen het voorste gedeelte met de Kurt Kinetic Rock & Roll achterin?Suggereert u de R&R bovenop het X1-achtergedeelte, of een volledige vervanging van het X1-achtergedeelte?Bovenop zou een ramp zijn.Vervanging zou werken, maar zou het bewegingsaspect van voren naar achteren op zijn minst doden.Je zou ook een opmerkelijk hoogteverschil hebben tussen de voor- en achterassen (R&R laag).Dat zou kunnen worden aangepakt met spacers onder de R&R.Maar ik zie geen voordeel, tenzij je ernaar streeft om de bewegingsvrijheid van de X1 te verminderen of een bepaald niveau van besturing via de voorkant toe te voegen met de R&R.Aangezien de voorkant al die vrijheden heeft, maar de R & R op een vloer alleen de lean heeft, kan dit leiden tot een vreemde belasting op het frame in vergelijking met de meer "zwevende" X1-achterkant.Op geen enkele manier een goede combo kan ik zien.Ik breng u de R&R-suggestie ter sprake door de R1 bovenop de X1 te plaatsen.Wat volgens mij een stap hoger is dan toen ik dom probeerde de R1 bovenop de MP1 te plaatsen ...Double Stack bewegingstrainer & bewegingsplatform = ziekenhuisbezoekIk heb meer tijd nodig om enkele gedachten te delen die we in de FB-groep hebben behandeld toen dit werd geïntroduceerd, maar ik wil je echt bedanken voor de geweldige berichtgeving en recensie.Observaties en dergelijke zijn allemaal in lijn met mijn gedachten en ik ben blij dat je deze voor meer mensen krijgt om te zien wat er mogelijk is.Je noemde Inside Ride aan het begin van dit bericht.Het lijkt veel gedoe om iets aan te bieden dat dat allemaal al heeft: link naar insideride.comIk noemde het ook in de sectie Vergelijkende gedachten.Maar uiteindelijk doelde ik op het Flex-systeem voor de KICKR.Hoewel de rollen + zwevende vork een optie zijn, zijn ze een heel ander beest.Natuurlijk, qua prijs is dat goedkoper, maar ik zou niet zeggen dat het een betere trainerervaring is dan dit - hetzij in beweging, hetzij in daadwerkelijke smart-traineraspecten (omdat de InsideRide niet per se een supergrote slimme trainer is, het is een roller met wat slimheid).Het heeft bijvoorbeeld niet veel gradiëntweerstand, noch heeft het intern een zinvol bruikbare vermogensmeter (dus dat zou je ook nodig hebben).Punt is dat de InsideRide-oplossing voor sommigen geweldig is, maar ik zie het hier niet echt strijden voor 90% van de rijders die een trainer willen aantrekken die ze waarschijnlijk al hebben (omdat realistisch gezien iedereen die naar dit product kijkt al een trainer heeft ze hebben ongetwijfeld gekocht in de afgelopen 2 jaar).Maakt u zich zorgen over een vreemd koppel op uw frame?Ziet het eruit alsof het echt wat druk kan uitoefenen op de balhoofdbuis / vork?Moet een geweldige manier zijn om een ​​framegarantie ongeldig te maken.Ik denk het tegenovergestelde.Op de gladde weg kunnen de wielen en de fiets vrij bewegen in 6 vrijheidsgraden in reactie op krachten van versnellingen op het zwaartepunt (incl. G) en bandwrijving en input van de rijder.Ik zou denken dat het stevig vastzetten van de fiets hogere krachten creëert... niet dat ik me daar zorgen over maak.Ik maak me zorgen over hoe starre bevestiging van de fiets de pijn aan de billen vergroot.Fascinerende gadget.Eek inderdaad op prijs.ECHTER ... als ze de stuurfunctie * zouden opnemen * in de (momenteel obscene) prijs, begint het er een stuk aantrekkelijker uit te zien.Ray, terwijl ik dit schrijf, zijn jij en Chad verantwoordelijk voor 50% van de opmerkingen in de bespreking van deze recensie.Ik neem aan dat dat komt omdat trainerbeweging ongeveer net zo populair is als gel-zadeldekjes onder je lezers.Vele manen geleden schreef je een artikel waarin je schetste wat je dacht dat de minimumstandaard was voor een "slimme trainer" en het lijkt erop dat de hardwarefabrikanten aan die norm voldeden en vastliepen.Kun je ons een hint geven over welke trends je ziet in je kristallen bol?Of misschien welke trends je graag zou willen zien?Ja, ik denk dat er waarschijnlijk een paar factoren zijn:A) Het is gewoon te duur.Zo zien mensen de prijs en sluiten ze vrijwel het tabblad.Als dit voor de helft van die prijs was geprijsd, zou het anders zijn.B) Het is de verkeerde tijd van het jaar voor dit soort dingen.Althans in termen van directe interesse.Mensen zullen tegen de herfst terugkomen.C) Ik denk dat we in het algemeen hebben gezien dat mensen er tijdelijk 'overheen' zijn in termen van binnen zitten voor twee jaar COVID-gerelateerde indoortraining.Natuurlijk, we zijn naar buiten gegaan en hebben er pauzes van gehad, en we blijven het doen.Maar ik bespeur bij veel mensen een sterke dosis 'Laat me maar eens buiten rijden met mijn vrienden voor de zomer'.En mensen zetten in feite hun indoortrainersystemen uit.Je kunt dit zien als ik kijk naar de dagelijkse gelijktijdige Zwift-cijfers, die op dit moment verbazingwekkend laag zijn.Mensen zullen dit najaar ongetwijfeld terugkeren naarmate het weer slechter wordt, maar op dit moment, afgezien van misschien een doordeweekse training, rijden de meeste mensen buiten.Wat betreft deze zomer/herfst denk ik dat het een redelijk sterk jaar gaat worden voor indoor cycling hardware.Ik ben er gewoon niet van overtuigd dat er nog consumenten zijn om er veel van te kopen (tenminste trainers, traineraccessoires hebben een veel groter potentieel).Zoals ik de laatste tijd vaak heb gezegd: iedereen die van plan was een high-end slimme trainer te kopen, heeft dit de afgelopen 2,5 jaar gedaan.Goed idee.En de mechanica hiervan... deed me pijn.Ik zie alleen krachten die direct in de montagegebieden gaan, nadat ze enigszins zijn afgebogen door frame / stuurbuis (lagers / buis).Ik zal me onthouden van het bespreken van details, maar op een hoog niveau - dit is wat me doet twijfelen aan de oplossing: in hun natuurlijke omgeving zullen alle krachten worden afgebogen door tegenbewegingen van het lichaam, rotatiekrachten van de wielen, wrijving van de weg, enz. Dit is allemaal/het meeste weg in deze opstelling.Het moet ergens heen.Dat wordt het frame en de bevestigingspunten.Ik zie deze opmerking veel, maar ik denk gewoon niet dat het door de realiteit wordt ondersteund.Deze grove opmerking wordt nu al meer dan tien jaar op verschillende manieren herhaald en uiteindelijk is het gewoon nooit uitgekomen.Er zijn vrijwel geen gevallen - ooit - van mensen die frames binnenshuis breken.Zoals, het is een beetje gek.Ondanks miljoenen mensen die binnen op allerlei soorten frames rijden, is er niets dat mensen kunnen aanwijzen en zeggen: 'Deze setup heeft mijn frame gebroken' (er zijn een of twee gevallen geweest waarin mensen dingen hebben gedaan zoals roest laten opbouwen door niet af te vegen een fiets, maar dat is niet anders dan buitenshuis - maar nogmaals, we hebben het over een of twee van de miljoenen).En in termen van spanningen, zal een statische trainer veel meer spanning op een frame uitoefenen dan iets dat op deze manier geeft en neemt.110% was het met Ray eens.Veel mensen zien de grotere beweging van de fiets leunend op een bewegingsplatform en nemen meteen aan dat de laadkoffers op de fiets en het frame slechter zijn dan een typische stijve trainer.Het is helemaal het tegenovergestelde.Een vaste trainer zonder beweging is het worst case scenario.Als er enige zijdelingse hellings- of bewegingsinput van de rijder is, leidt dat tot opmerkelijke spanning in het frame, vooral bij de achterste driehoek, maar het verspreidt zich overal.Het is heel gewoon en natuurlijk dat een rijder op de fiets zijwaartse krachten geeft wanneer hij binnen rijdt, en dat neemt aanzienlijk toe met meer inspanning.En zoals opgemerkt, ondanks dat grote verschil met buitenrijden, zijn fietsen die breken op trainers vrij zeldzaam.Wanneer je de fiets vrijmaakt om te bewegen en te leunen zoals op de meeste bewegingsplatforms, wordt die enorme spanningsverhoger van de trainerverbinding verwijderd en wordt het frame veel stappen dichter bij wat we buiten ervaren.Dus, ondanks wat een stap in de verkeerde richting lijkt, is het toevoegen van bewegingsvrijheid eigenlijk beter vanuit het perspectief van stress/belasting op de fiets.Met al deze Rocker plates - absorberen ze niet een deel van de kracht van je pedaalslag?Als je de beweging van de rocker plate aandrijft, moet dit toch ergens vandaan komen?De kwestie van stroomproductie en/of verlies op een bewegingsplatform is verre van eenvoudig.Ik heb een inleidingsdocument geschreven met gedachten over de grotere fijne kneepjes hier, dus je kunt dat hieronder bekijken.Maar kortom, de loutere aanwezigheid van beweging van deze systemen is geen directe lijn naar vermogensverlies, zoals veel mensen aannemen.Waar het om gaat, zijn de details van hoe, wanneer en waarom het bewegingsplatform beweegt.Ik geloof echt dat sommige gebruiksrockers en use-cases leiden tot stroomverlies.Maar er zijn er ook veel die helemaal niet tot verlies leiden, terwijl ik voel dat anderen leiden tot meer energieproductie.Het is eigenlijk vrij ingewikkeld en iedereen die snelle en eenvoudige beweringen doet, mist waarschijnlijk veel van de nuance die hier bestaat.link naar docs.google.comBereikt de markt een dichtheid waarbij we een sectie met aanbevelingen voor trainers kunnen verwachten in uw jaarlijkse samenvatting van de aanbevelingen voor trainers aan het einde van het jaar?Het lijkt erop dat we het afgelopen jaar minstens vier of vijf van deze beoordelingen hebben gezien?Een deel van de uitdaging is dat sommige van deze allemaal dezelfde platen zijn, onder verschillende namen.Dus de JetBlack/KOM Cycling/Wiggle, en ik weet zeker dat talloze andere namen allemaal exact dezelfde plaat zijn.Dus dat maakt het wat rommeliger.Het andere probleem is dat er zoveel hele kleine (eigenlijk 1-2 personen) bedrijven zijn die platen doen die meer hobbyist+ zijn dan volledige bedrijven met toegewijde ondersteuning/logistiek/etc.Het is natuurlijk super cool dat die er zijn, maar het is moeilijk om ze allemaal te behandelen – vooral als er zoveel erg op elkaar lijken, of heel specifiek zijn voor een bepaalde regio.