Heeft Nickelodeon zijn nieuwe broodwinnaar gevonden?- Los Angeles Times

2022-09-25 21:30:19 By : Ms. Lucky Chen

De nieuwe cartoon van Nickelodeon is niet via de traditionele televisiezenders tot stand gekomen, maar in een efficiëntie-appartement van Studio City met de bijnaam 'Doodle Chamber'.De 41/2 minuten durende tekenfilm over twee pittige, ongeluksgevoelige eenden was bedoeld als een eenmalige film, gemaakt om mede-animators te vermaken op een kortfilmfestival in een bar in New York.Maar in de onstuimige wereld van kindertelevisie zijn netwerkmanagers wanhopig op zoek naar die volgende grote hit.Toen animator Gary Di Raffaele, die de naam Gary Doodles draagt, een vraag kreeg van een Nickelodeon-manager over zijn eendencartoon, die hij op YouTube had geplaatst: "Ik dacht dat het spam was", zei Di Raffaele."Ik kon niet geloven dat iemand van Nickelodeon contact met me zou opnemen."Binnen een paar maanden huurde Nickelodeon Di Raffaele en mede-maker Steve Borst in om "Breadwinners" uit te breiden tot een volwaardige televisieserie, die op 17 februari in première gaat en vervolgens naar de heilige tekenfilmwereld verhuist: zaterdagochtend.Nickelodeon hoopt dat SwaySway en Buhdeuce, twee excentrieke eenden die broden bezorgen in een raketaangedreven busje, het spek naar huis zullen brengen om het netwerk verder te helpen herstellen van een angstaanjagende instorting van de kijkcijfers.FOTO'S: Nickelodeon's animatiekomedie 'Breadwinners' makenIn 2012 daalden de kijkcijfers van Nickelodeon met 30%, waardoor aartsvijand Disney Channel de kijkcijfers kon pakken.Het was een tektonische verschuiving in de pikorde van kinder-tv: Nickelodeon was 17 jaar lang het nummer 1 netwerk onder kinderen van 2 tot 11 jaar door een mix van geanimeerde en live-action shows op te zetten die verschillende groepen zouden aanspreken: jongens, meisjes, kleuters en het publiek van de lagere school.Disney Channel is het go-to-kanaal onder oudere kinderen, vooral tween-meisjes, met zijn gezonde scriptprogramma's zoals 'Jessie'.Time Warner's Cartoon Network - met zijn oneerbiedige animatie, zoals 'Adventure Time', met in de hoofdrol een oude hond genaamd Jake met magische krachten - is een jongensmagneet en een eeuwige derde geweest.Nickelodeon moest terugkrabbelen.Het verhoogde de programma-uitgaven om nieuwe hits te ontdekken en het aantal originele afleveringen dat door de pijplijn komt te vergroten.Het lanceerde verschillende winnaars, waaronder een remake van "Teenage Mutant Ninja Turtles", die een lucratieve speelgoedlijn voortbracht.Vorig jaar scoorde het netwerk met een sitcom over twee vriendinnen, "Sam & Cat";de tekenfilm "Sanjay en Craig" over een 12-jarige jongen en zijn pratende slang;en een show voor kleuters over een groep CG-geanimeerde pups genaamd "Paw Patrol".FOTO'S: Nickelodeon-sterren: waar zijn ze nu?Het netwerk staat onder enorme druk om een ​​opvolger voor de spons te vinden.In zijn 15e jaar is "SpongeBob SquarePants" nog steeds een kijk- en geldmachine (in de afgelopen jaren heeft de show volgens Kantar Media alleen al meer dan $ 220 miljoen per jaar aan advertenties gegenereerd), maar nieuwe afleveringen zijn minder frequent geworden naarmate de De uitvoerende producenten van 'SpongeBob', Stephen Hillenburg en Paul Tibbitt, richten hun inspanningen op een tweede 'SpongeBob'-speelfilm, die volgend jaar wordt uitgebracht.Bovendien is het tegenwoordig moeilijker voor tv-netwerken om de aandacht van kinderen te trekken, die voor amusement steeds vaker aan elektronische tablets en de mobiele telefoons van hun ouders gekluisterd zijn.Uit onderzoek van Nickelodeon bleek dat kinderen een kwart van hun dagelijkse mediaconsumptie doorbrengen op computers en videogameconsoles.Een onderzoek van adviesbureau NPD Group schat dat meer dan driekwart van alle gezinnen met kinderen minstens één smart device heeft.GEZICHTEN OM TE BEKIJKEN 2014: Digitale media"Nu tikken 2- en 3-jarigen op een tablet of op de smartphone van hun moeder", zegt Wynne Tyree, president van Smarty Pants, een bedrijf in Jonesborough, Tennessee, dat gespecialiseerd is in jeugdtrends."Het consumentengedrag verandert, en hoe jonger de kinderen, hoe meer dat gedrag verandert."Om kinderen vast te houden, die hun kijkkeuzes met een veeg van een vinger kunnen veranderen, hebben sommige tv-producenten het tempo van afleveringen opgevoerd om meer actie in te pakken.Ze hebben elementen uit de videogamecultuur geleend, een assortiment kontgrappen en popcultuurreferenties toegevoegd, gericht op de ouders die misschien ook kijken.Personages zijn meer onstuimig."De humor wordt steeds verfijnder", zegt Russell Hicks, president van contentontwikkeling en productie, Nickelodeon Group.“Het meest opmerkelijke aan deze huidige generatie is de hoeveelheid media die ze hebben geconsumeerd tegen de tijd dat ze 6 en 7 jaar oud zijn.Ze hebben meer kanalen voor hen, toegang tot tonnen online inhoud en alles wat we voor hen hebben gemaakt.Omdat ze zoveel hebben gezien, en ze willen verhalen die op een frisse en nieuwe manier verteld worden.”In een verduisterde opnamestudio in de Nickelodeon Animation Studio in Burbank vorige maand zaten de twee "Breadwinners"-makers/uitvoerende producenten voor een elektronische console terwijl de acteurs, een paar meter verderop in een opnamecabine met glazen wanden, experimenteerden om de juiste niveau van eendheid.Ze veranderden hun stembuiging om meer overdreven en absurd te klinken."Wil je dat ik meer van de munches doe?"vroeg acteur Robbie Daymond, die SwaySway speelt, aan Di Raffaele en Borst.'Nee, we hebben genoeg te eten', antwoordde Borst."Breadwinners" is een buddykomedie over twee niet bij elkaar passende eenden: de leider SwaySway en zijn stompe buddy en copiloot Buhdeuce, gespeeld door stemacteur Eric Bauza.De show ontvouwt zich iets sneller dan de meeste, omdat de afleveringen zijn opgebouwd rond een onderliggend muzieknummer, opgenomen voordat het animatieproces begint.De boem-boem metronomische beat lijkt de actie op het scherm te stimuleren.Kinderen die naar de show in Nickelodeon-testpubliek keken, stuiterden op en neer op het ritme."Het was als niets dat we ooit eerder hadden gezien", zegt Jenna Boyd, senior vice-president animatieontwikkeling bij Nickelodeon Animation."We hielden van de manier waarop ze het publiek scherp hielden."Nickelodeon bestelde 20 afleveringen.Elke aflevering bevat twee verhaallijnen van 11 minuten.Om een ​​beroep te doen op de huidige generatie jongens van 6 tot 11 jaar, zijn de eenden vloeiend in mixed martial arts, waarbij ze 'booty kicks' met hun billen en 'party punches' met hun viervingerige handen gooien.En de eenden hebben kinderproblemen: Buhdeuce krijgt een driftbui op weg naar een knipbeurt en hij heeft moeite zijn veters te strikken.SwaySway is er om te helpen.Dit zijn geen cynische stripfiguren die op Fox of Cartoon Network te vinden zijn.In plaats daarvan zijn de eenden goede burgers die bang worden als ze harige, drieogige monsters tegenkomen.Om hun brood te bezorgen, trotseert het paar een ontmoeting met "Biker Ducks" in leren jassen die in een schetsmatig deel van de stad leven - de "Lower Yeast Side".De inspiratie, zei Di Raffaele, groeide op in een Italiaans-Amerikaans gezin in de buitenwijken van New York, waar brood een hoofdbestanddeel van de maaltijden was."En we denken dat gluten de laatste tijd een slechte reputatie heeft gekregen", zei Di Raffaele.FOTO'S: Beroemdheden door The TimesHet paar ontmoette elkaar meer dan twee jaar geleden in Burbank, toen beiden aan de "Mad" tv-show voor Cartoon Network werkten.Di Raffaele was een animator en Borst was een schrijver.Di Raffaele benaderde Borst op een dag verlegen in de koffiekamer en vroeg of hij ook buiten het werk schreef."Hij zag er benaderbaar uit", zei de serieuze Di Raffaele.Di Raffaele was al jaren bezig met het tekenen van karakters, maar had het gevoel dat hij hulp nodig had bij het vertellen van verhalen.Borst, die op de promotieafdeling van Nickelodeon in New York had gewerkt voordat hij naar Los Angeles verhuisde om zijn droom om tv-schrijver te worden na te jagen, had schrijfwerk gevonden, maar het was moeilijk om op grote schaal door te breken op tv.Begin 2012 had hij zijn baan opgezegd om naar San Francisco te verhuizen, waar zijn vriendin woonde.Hij was een zombieroman aan het schrijven en 'wachtte tot de telefoon ging'.Het was Di Raffaele die belde en hem zei dat hij "het boek moest vergeten" en in plaats daarvan moest samenwerken aan een cartoon om deel te nemen aan het Midsummer Night Toons-festival die zomer in New York.Omdat Borst, een 36-jarige inwoner van New Jersey, hield van de animatiestijl van Di Raffaele en de relatie tussen grote broer en kleine broer van de vogels, stemde hij toe.VIRTUELE TOUR: Hollywood's Walk of Fame"In de kern gaat de show over twee beste vrienden", zei Borst.Zijn vriend, Di Raffaele, 31, voegde toe: “Ze zitten er samen in.”Om de personages in te spreken, vond Di Raffaele Daymond op een open castingwebsite.Om auditie te doen voor de rollen gingen beide acteurs naar Di Raffaele's kleine Studio City-appartement, de Doodle Chamber.Di Raffaele werkte vervolgens de klok rond om de personages te tekenen."Ik had bijna zelfmoord gepleegd", zei hij."Sommige nachten heb ik helemaal niet geslapen."Borst en Di Raffaele (beiden zijn niet getrouwd en hebben geen kinderen) zeiden dat ze de show wilden onderscheiden met een muziekscore (Di Raffaele stelde een vriend, Tommy Sica, die met hem in een band speelde, op om de beat te ontwikkelen) .En ze wilden dat de show grappig en vrolijk was."De wereld is vol gekte en we wilden er een optimistischer licht in blazen", zei Di Raffaele.Voor twee producenten die jarenlang in de vergetelheid hebben gezwoegd, zou de strijdkreet van de eenden net zo goed de hunne kunnen zijn: "Ongeacht de uitdaging, wat er ook gebeurt, we leveren altijd en we geven nooit op."De inzinking van de kijkcijfers van Nickelodeon in 2011-12 bracht het hele bedrijf in de war.Nickelodeon-kanalen, waaronder Nicktoons, vormen de grootste en meest winstgevende onderneming van het moederbedrijf, Viacom.Nickelodeon-kanalen zouden dit jaar bijna $ 1,7 miljard aan cashflow (een maatstaf voor winstgevendheid) moeten opleveren, volgens SNL Kagan, een stijging van ongeveer $ 200 miljoen ten opzichte van de inzakkende jaren.Dat is exclusief nog eens bijna $ 2 miljard per jaar aan verkoop van speelgoed en merchandise op basis van Nickelodeon-shows, waaronder 'SpongeBob', 'Dora the Explorer' en 'Teenage Mutant Ninja Turtles'.Nickelodeon's uitdagingen zijn groter dan het produceren van een handvol hits."Dit is de eerste generatie kinderen die opgroeit zonder gebonden te zijn aan een traditionele televisie als hun primaire bron van entertainment", zegt Melanie Shreffler, trendanalist bij Smarty Pants.“Voor kinderen zijn tablets nieuw, gelikt en persoonlijk.Het is een scherm speciaal voor hen."Shreffler zei dat uit onderzoek is gebleken dat ouders zich beter voelen als ze hun kinderen een tablet geven in plaats van ze voor een tv te parkeren, zelfs als hun kinderen naar 'SpongeBob' en andere programma's kijken die op tv zijn ontstaan."Ouders vinden dat het een veiligere en betere omgeving is voor hun kinderen, een plek waar ze niet worden overstelpt met reclame voor een heleboel producten," zei Shreffler.FOTO'S: Box office top 10 van 2013 |Grootste flops van 2013De hele industrie, niet alleen Nickelodeon, wordt geconfronteerd met een dilemma hoe programma's te verkopen aan streamingdiensten zonder de kijkcijfers te vernietigen.Wall Street-analisten achtervolgden Viacom en twijfelden aan haar beslissing om zoveel inhoud te verkopen aan streamingdiensten zoals Netflix en Amazon.com.“Nickelodeon bevindt zich in een moeilijke positie.In een wereld waar het publiek fragmenteert en mensen programma's op nieuwe apparaten bekijken, is dat slecht voor de netwerken die afhankelijk zijn van beoordelingen", zegt Todd Juenger, een media-analist bij Bernstein & Co. "Maar de verschuiving maakt de inhoud van deze bedrijven bezit nog waardevoller.”Voor Nickelodeon kreeg het ontdekken van nieuw talent een grotere urgentie.Het netwerk breidde zijn bereik uit naar kunstacademies, hogescholen en onafhankelijke animators en begon het internet te kammen, en zo vonden ze Di Raffaele en 'Breadwinners'.Vorig jaar besteedde Nickelodeon naar schatting $ 468 miljoen aan programmeerkosten - een stijging van 20% ten opzichte van 2011, zei SNL Kagan.Nickelodeon's kijkcijfers waren hoger in 2013. Januari was de 12e opeenvolgende maand van publiekswinst.In oktober overtrof Nickelodeon Disney Channel om de titel van nummer 1-netwerk onder kinderen van 2-11 jaar te herwinnen.(Disney Channel behoudt een voorsprong bij kinderen van 6-11.)Maar het netwerk weet dat het de veranderende smaak moet bijbenen.Laten we eerlijk zijn, "SpongeBob" kan een beetje een vierkant zijn in het hedendaagse animatielandschap, dat is beïnvloed door de ranzige alcoholische hond Brian in Fox's animatiefilm "Family Guy", en de weerbarstige kleinzonen in "Boondocks" op Cartoon Network.“We moesten nieuwe stemmen vinden, mensen zoals Gary en Steve, die dichter bij deze post-millennialistische wereld zijn opgegroeid;mensen die de positieve kijk van deze jongere generatie delen', zei Nickelodeon's Hicks."Door meer open te zijn, hebben we meer mensen toegelaten tot ons studioproces."In oktober heroverde Nickelodeon zijn titel als het beste netwerk onder kinderen van 2 tot 11 jaar na een dramatische daling van de kijkcijfers in 2012. Het grootste deel van het jaar volgde het Disney Channel.Gemiddeld dagelijks publiek van kinderen van 2 tot 11 jaar.Bron: Nielsen, Disney Channel, NickelodeonDe complete gids voor thuisbezichtigingDownload Screen Gab voor alles over de tv-programma's en streaming films waar iedereen het over heeft.U kunt af en toe promotionele inhoud ontvangen van de Los Angeles Times.Meg James is een bekroonde mediareporter die schrijft over entertainment.Ze was de hoofdverslaggever voor The Times' berichtgeving over de dodelijke 'Rust'-opnames op een film in New Mexico in 2021, werk dat door het Pulitzer Prize-bestuur wordt erkend als een finalist in het laatste nieuws.James is al twee decennia lid van het Company Town-team en is gespecialiseerd in verslaggeving over televisie, bedrijfsmedia en onderzoeksprojecten.Ze schreef eerder voor de Miami Herald en de Palm Beach Post.Ze is geboren in Wyoming en is afgestudeerd aan de University of Colorado en Columbia University.