Honda heeft een ontwerpoctrooi ingediend in India voor zijn CRF190L offroad-motorfiets |Autocar India

2022-05-28 21:45:14 By : Ms. Joyce Chen

De CRF heeft een motor die erg lijkt op de Hornet 2.0 en de CB200X, en het indienen van dit ontwerppatent suggereert dat Honda de motor hier zou kunnen lanceren.Honda heeft onlangs een ontwerpoctrooi ingediend in India voor zijn CRF190L dual-sport motorfiets.Krijgt 19-inch/17-inch spaakwielenZijn 184cc-motor lijkt erg op die van de CB200XDe eencilinder luchtgekoelde 184.4cc-motor die de Hornet 2.0 en CB200X in India aandrijft, zal ook (in een enigszins aangepaste vorm) worden gebruikt in een dual-sportmotorfiets in het buitenland, de CRF190L.Honda heeft nu een ontwerpoctrooi ingediend voor de CRF190L in India, wat erop duidt dat de Japanse fabrikant de motor hier misschien binnenkort kan lanceren.Dit lijkt vrij waarschijnlijk, aangezien het zijn motor deelt met twee fietsen die al in India te koop zijn.Er is echter een kans dat het een naamsverandering ondergaat.Voorafgaand aan de lancering van de CB200X heeft Honda het NX200-naamplaatje in India als handelsmerk geregistreerd.NX is een voorvoegsel dat Honda in het verleden heeft gebruikt voor serieuze eencilinder dual-sportmachines, en aangezien de CB200X geen hardcore offroader is, is het logisch dat hij niet de NX-tag heeft gekregen.Maar de CRF kan als voldoende gefocust worden beschouwd om de NX200-badge te dragen, dus misschien kan Honda zijn handelsmerk gebruiken.Hoewel de motor misschien veel lijkt op die van de CB200X, heeft Honda er een veel serieuzere motorfiets omheen gebouwd, met de CRF.Bepaalde elementen zijn vergelijkbaar: de architectuur met een enkele onderbuis voor het frame en het achterbrugontwerp met box-sectie worden gedeeld met de CB200X.Maar je ziet maar liefst 241 mm bodemvrijheid, een hoog gemonteerde uitlaat onder het zadel, wat lijkt op een langere veerweg, en heel belangrijk, spaakwielen in offroad-maten (19-inch voor, 17-inch achter) .Het uiterlijk ondersteunt deze intentie ook, met een lang zadel uit één stuk dat, op een crossmotor-manier, vrij ver naar voren reikt.Andere noemenswaardige elementen zijn onder meer een forse carterbescherming en voorruit, handbeschermers en een nogal stevig uitziend bagagerek achter.Over het algemeen lijkt de fiets een behoorlijk doelgerichte uitstraling te hebben, met rechte lijnen die een groot deel van het koetswerk domineren.De bepalende factoren zijn een lange houding en een snavelloze voorkant die vergelijkbaar is met de Africa Twin.Wat de kenmerken betreft, tonen de tekeningen van de fiets een volledig digitaal instrumentenpaneel, dat hoogstwaarschijnlijk zal worden afgeleid van de LCD-eenheid die te zien is op de Hornet en CB200X.Verwacht ook, net als die twee motorfietsen, dat deze fiets rondom LED-verlichting en eenkanaals ABS zal krijgen.Uitlaatroutering lijkt het enige aspect van de motor te zijn dat uiterlijk verschilt van de motor van de Hornet.Het hoofdmotorblok en de motorkappen aan beide kanten lijken vrijwel identiek aan die van de Hornet, maar Chinese typegoedkeuringsdocumenten voor de motor lijken een vermogen van 15,6 pk en 15,7 Nm te suggereren, vergeleken met de 17,3 pk en 16,1 Nm voor de Horzel.Hoewel deze motor goed werkt in de stad, is hij niet zo soepel als de meeste Honda-motoren, en we vonden hem een ​​beetje nors in de hogere regionen van zijn toerenteller.Desalniettemin zou de gezonde dosis trekkracht die beschikbaar is bij lage toerentallen hem redelijk geschikt moeten maken voor off-road rijden.Als de CRF hier wordt gelanceerd, lijkt hij klaar om enige concurrentie te bieden aan de Hero Xpulse 200 4V, die momenteel een kleine speeltuin voor zichzelf heeft als de enige offroad-compatibele motorfiets in die prijsklasse.Hoewel ADV's op dit moment in ons land een rage zijn, zijn dual-sport-motorfietsen zoals deze CRF, met een relatief vastberaden focus en compromisloze benadering, niet per se favoriet, meestal vanwege hun hoge zithoogte en onbekende wegmanieren. .Het is echter vermeldenswaard dat deze Honda visueel een zithoogte lijkt te hebben die vergelijkbaar is met de Xpulse, waarvan de zitstok 825 mm boven het dek ligt, wat niet onredelijk hoog is.Wat de prijs betreft, zou deze fiets in een vergelijkbare marge moeten zitten als de CB200X - hoewel hij vrijwel zeker meer offroad-compatibel zal zijn, heeft hij een conventionele voorvork in vergelijking met de omgekeerde eenheid van de CB.Dus verwacht dat het ongeveer hetzelfde kost als de CB200X, die momenteel wordt verkocht voor Rs 1,46 lakh (ex-showroom, Delhi).Dit zou het ongeveer Rs 15.000 duurder maken dan de Xpulse 200 4V.Vind je het idee van een op de CB200X gebaseerde dual-sportmotorfiets aantrekkelijk?Laat het ons weten in de reacties.Auteursrecht (c) Autocar India.Alle rechten voorbehouden.Nog geen reacties.Wees de eerste om te reageren.De Honda City Hybrid kost Rs 19,50 lakh.Zou jij:Koop het vanwege zijn superieure technologie en brandstofverbruikKoop een gewone (en goedkopere) benzine/diesel CityKoop een high-performance turbo-benzine sedanKoop een puur elektrisch voertuig zonder uitstootOntvang alle laatste updates uit het auto-universum