30e verjaardag Honda Fireblade komt naar Amerika - Roadracing World Magazine |Motorrijden, racen en technisch nieuws

2022-05-29 20:02:16 By : Ms. judy zhu

© 2022, Roadracing World Publishing, Inc. Uit een persbericht uitgegeven door American Honda:Honda onthult 12 motorfietsmodellen in brede aankondigingVijf verschillende motorcategorieën vertegenwoordigdAankondiging omvat modellen voor het jaar 2022 en 2023De aankondiging van het nieuwe en terugkerende model van Honda van vandaag herinnert ons aan de opmerkelijke reeks tweewielige producten die het bedrijf produceert.De onthulling omvat niet minder dan 12 modellen uit vijf verschillende categorieën, waaronder sport, miniMOTO, dual sport, scooter en proeven – om nog maar te zwijgen van de zij-aan-zij-modellen die vandaag afzonderlijk werden onthuld.De hoofdact van de aankondiging is de legendarische CBR1000RR-R Fireblade SP, die in 2022 belangrijke nieuwe prestatie-upgrades toepast om de 30e verjaardag van de oorspronkelijke introductie van de Fireblade in Europa te vieren (een jaar later gevolgd in de VS).Terugkerend voor 2022 zijn de CBR650R sportfiets en CB650R naked bike, die beide standaard worden geleverd met ABS.Op het miniMOTO-front is de 2023-editie van de populaire Grom terug, net als de 2022-editie van de retro Trail 125. De PCX keert ook terug voor 2022, blijft het benchmarkmodel onder scooters, en wordt vergezeld door de 2023 Ruckus.Er werden ook drie dual-sportmachines aangekondigd: de ongelooflijk populaire CRF300L;zijn op avontuur gerichte broer of zus, de CRF300L Rally;en de klassieke XR650L, de laatste in een nieuwe kleur.Daarnaast worden voor het nieuwe modeljaar een paar verbeterde Montesa Cota-testmachines – de keuze van FIM Trials-wereldkampioen Toni Bou – aangeboden aan Amerikaanse klanten."We erkennen dat motorrijden in vele vormen voorkomt, een feit dat wordt weerspiegeld in de aankondiging van vandaag", zegt Brandon Wilson, American Honda Manager van Sports & Experiential.“De meegeleverde modellen zijn elk uniek, maar ze delen een toewijding om het plezier van tweewielige recreatie te bieden.We zijn trots op de ongelijksoortige aard van de motorgemeenschap en we zijn blij om al haar leden in 2022 en daarna van dienst te zijn.”Een 2022 Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 30th Anniversary Edition op snelheid.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Om de originele, baanbrekende CBR900RR en een record aan voortdurende uitdagingen sinds de introductie van die game-changer te vieren, biedt Honda een verbluffende 30th Anniversary-versie van de CBR1000RR-R Fireblade SP.Voor 2022 is de ontwikkeling van de inline viercilindermotor van dit model gericht op acceleratie in het midden van de bocht: de inlaatpoorten, airbox, airbox-trechters en het middengedeelte van de uitlaat zijn allemaal herzien om extra vermogen in het middenbereik te leveren.Het tandwiel van de eindaandrijving is drie tanden omhoog gegaan voor een sterkere acceleratie door elke verhouding, en de prestaties van de quickshifter zijn verbeterd.Honda Selectable Torque Control (HSTC) is ook geoptimaliseerd, met feedback van HRC-rijders, voor verfijnd tractiebeheer van de achterbanden, en het gasgevoel is nog verder verbeterd.Een Honda CBR650R uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.De CBR650R is ontworpen om gewaardeerd te worden op straat, maar is geïnspireerd op het supersportrijk en prikkelt rijders met zijn scherpe lijnen, complete carrosserie en bochtensnijdende capaciteiten, maar hij biedt ook comfort, bruikbaarheid en waarde.Dit model is een sportvariant met volledige kuip van de standaard CB650R en heeft een hoogwaardige Showa Separate Function Big Piston-vork, stijlvolle esthetiek en uitstekende emissieprestaties.Met een fijn afgesteld chassis voor een licht, responsief rijgedrag en een hoogtoerige inline viercilindermotor die plezierig vermogen biedt, is de CBR650R opwindend om te rijden en een genot om te bezitten, een bevredigende kruising van waarden voor de moderne sportmotorrijder.Een Honda CB650R uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Honda's iconische CB-naam roept een trotse erfenis op van middelzware machines met gebruiksvriendelijke viercilindermotoren gekoppeld aan een wendbaar, vertrouwenwekkend chassis.Dat is ook een nauwkeurige beschrijving van de CB650R, die is voorzien van een Showa Separate Function Big Piston-vork, uitstekende emissieprestaties, opvallende esthetiek en comfortabele ergonomie.De CB650R, die Honda's Neo Sports Café-ontwerpthema laat zien door zijn vloeiende lijnen en compacte verpakking, is een populaire en plezierige naked bike die voortbouwt op de CB-geschiedenis van catering tot diverse rijervaringen, van dagelijks woon-werkverkeer tot opwindende uitstapjes op krappe, kronkelige weggetjes.Een Honda Trail 125 uit 2022. Foto met dank aan American Honda.Als het gaat om leuke, toegankelijke, populaire miniMOTO-modellen, komt geen enkele fabrikant zelfs maar in de buurt van Honda, en de Trail 125 is een goed voorbeeld van zo'n machine die ook een eerbetoon is aan het verleden.Het model grijpt terug naar een gouden tijdperk van motorrijden toen er schijnbaar een CT-model op de bumperdrager van elke camper stond, maar net als Honda's nostalgische Monkey en Super Cub, bevat het ook de moderne geneugten van praktisch ontwerp en probleemloze technologie.Vergeleken met de op de stad gerichte Super Cub waarop hij is gebaseerd, heeft de Trail 125 een aantal robuuste upgrades, waardoor hij ideaal is voor casual trekking op en naast de weg.Een Honda PCX-scooter uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Honda's PCX is het ultieme hulpmiddel om stedelijke omgevingen in stijl aan te pakken en blijft de norm stellen voor scooterontwerp en -technologie.Uitgerust met een motor die geschikt is voor snelwegen, is de PCX even geschikt voor nieuwe rijders als voor meer ervaren klanten, en levert hij prestaties, brandstofverbruik, geweldige handling, een comfortabele rit en eenvoudige bediening - allemaal kenmerken die van vitaal belang zijn in de scootercategorie.Een Honda CRF300L uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Het bestverkochte dual-sportmodel in de motorindustrie, de CRF300L, biedt een sterk vermogen, een laag gewicht en uitstekende prestaties op de weg en offroad, terwijl hij ook ongeëvenaarde waarde, betrouwbaarheid en styling biedt.Het model heeft een brede powerband, voorspelbaar rijgedrag en esthetische kenmerken die zijn overgenomen van Honda's CRF Performance-lijn, en het is verkrijgbaar in standaard- en ABS-versies, die beide klaar zijn om goedkoop transport en echt dual-sportavontuur te bieden.Een Honda CRF300L-rally uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Gebaseerd op de standaard CRF300L, maar met op comfort gerichte upgrades, waaronder handkappen, meer brandstofcapaciteit en een op het frame gemonteerd windscherm, roept de CRF300L Rally beelden op van de Dakar Rally, terwijl het praktisch en waardevol is.Meer geschikt voor langeafstandsavonturen dan zijn standaard broer of zus, de Rally-versie is ook een geweldige forens.Een Honda XR650L uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Ja, de XR650L is al vele jaren een bekend onderdeel van Honda's line-up, maar er is een reden waarom het beproefde dual-sportmodel populair blijft bij klanten.Het is zeer aanpasbaar en opent de deur naar avontuur op enkelsporige paden, onverharde wegen en landweggetjes, terwijl het ook geschikt vervoer in de stad levert.Het natuurlijke resultaat van die kenmerken - plus een trotse Baja-erfenis - is een diehard aanhang van rijders, die blij zullen zijn te weten dat het model een styling-facelift heeft gekregen voor 2022.Een Honda Montesa Cota 4RT260R uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Dit model, de nieuwste evolutie van Montesa's veelzijdige 259 cc-platform, krijgt het achtervoegsel "R" voor 2022, wat aangeeft dat het meer wedstrijdklare specificaties heeft.Upgrades omvatten een overstap naar Showa-ophangingscomponenten, evenals een grotere aluminium uitlaatdemper die meer pk's levert over het hele toerenbereik.De 4RT260R krijgt ook nieuwe graphics en een opvallende zwarte kleur.2022 MONTESA COTA 4RT301RR RACE REPLICAEen Honda Montesa Cota 4RT301RR racereplica uit 2022.Foto met dank aan Amerikaanse Honda.Montesa's meest competitiegerichte model, de 4RT301RR Race Replica, is het toppunt van testprestaties.Aangedreven door een 298 cc viertaktmotor en opvallende Showa-ophangingscomponenten en een witte Repsol-kleurstelling, is het model de keuze van testlegende Toni Bou - uitsluitend bedoeld voor wedstrijdgebruik.Honda's Grom, de onbetwiste keizer van de miniMOTO-wereld en de spawner van een levendige subcultuur van plezierzoekers, inspireert een multidemografisch leger van enthousiastelingen die het kleine model met opmerkelijke passie omarmen.De lage zithoogte en toegankelijkheid maken het een niet-intimiderende optie voor nieuwe rijders om mee te leren, terwijl de modulaire vormgeving en pittige prestaties het een vermakelijk speeltje maken voor ervaren rijders en een aanpassingsplatform voor diegenen die op zoek zijn naar een leuk project.Het is geen wonder dat de Grom nog steeds een van de populairste motormodellen van de powersport-industrie is.Grom: mat zwart metallic;Kersenrood;Forceer zilver metallicAls het gaat om kleine tweewielers die persoonlijkheid en houding uitstralen, is het moeilijk om Honda's unieke Ruckus® te overtreffen, het model dat een volledige subcultuur op het gebied van scooteraanpassing lanceerde.Met een zichtbaar frame en dubbele ronde koplampen die bijdragen aan een industrieel ogend ontwerp, plus praktische kenmerken zoals betrouwbaarheid, brandstofzuinigheid en behendigheid, is de Ruckus een uitstekende keuze als platform voor personalisatie of betaalbaar vervoer door de stad.Kleuren: Wit/Metallic Blauw;Grijs;Metallic Blauw/Tan« Vorig artikel |Volgende artikel »Volg ons 43.094 Fans Vind ik leuk 19.223 Volgers Volg 16.430 Volgers Volg 1.200 Abonnees Abonneren Menu Actie Fonds Evenementen Winkel Abonneren Eerdere uitgaven Informatie Sitemap Algemene voorwaarden Privacybeleid Contact ©2022, Roadracing World Publishing, Inc. INLOGGEN AUTEUREen "persbericht" is een promotionele tekst die is uitgegeven door een renner, team, bedrijf of organisatie om het publiek te informeren over een evenement, product of dienst vanuit het oogpunt van de uitgever, en indien geacht nieuwswaarde te hebben, kan deze op roadracingworld.com als een service aan onze lezers.Een persbericht is geen artikel geschreven door medewerkers van Roadracingworld.com.Wanneer een bericht is gelabeld met de woorden "persbericht", betekent dit dat Roadracingworld.com niet verantwoordelijk is voor de inhoud ervan en dat Roadracingworld.com niet garandeert dat het juist is.Niet alle persberichten worden geplaatst en Roadracingworld.com kan persberichten weigeren als de inhoud te zwaar is voor commerciële promotie met weinig of geen nieuwswaarde of als het persbericht duidelijke fouten bevat.