De nieuwe Toyota-toendra uit 2022: alles wat u moet weten

2022-04-21 12:58:05 By : Ms. Janice You

Elk product wordt zorgvuldig geselecteerd door onze redacteuren.Als u via een link koopt, kunnen we een commissie verdienen.Amerika's oudste pick-up op ware grootte staat op het punt een grote upgrade te krijgen.Als het gaat om solide, duurzame full-size pick-up trucks met uitstekende offroad-capaciteiten en een geweldige inruilwaarde, is het moeilijk om de Toyota Tundra te verslaan.Dat gezegd hebbende, in andere opzichten is de grote pick-up van Toyota achterop geraakt.Omdat hij sinds het midden van de jaren 2000 geen revisie heeft ondergaan, kan de toendra archaïsch aanvoelen in vergelijking met zijn Big Three-concurrentie van de Ford F-150, Chevrolet Silverado / GMC Sierra en Ram 1500. Koppel dat aan sombere cijfers over het brandstofverbruik die ervoor zorgen dat de toendra is een van de slechtste voertuigen voor het milieu die je kunt kopen, en het is gemakkelijk in te zien waarom hij misschien niet bovenaan veel boodschappenlijstjes of koopgidsen staat.Dat gaat allemaal veranderen.Toyota lanceert later dit jaar een geheel nieuwe toendra van de derde generatie, als onderdeel van een reeks updates die het Japanse merk heeft gepland.Dit is wat we weten over wat de autofabrikant van plan is voor het full-size vrachtwagensegment.Toyota heeft zojuist de geheel nieuwe Toyota Tundra van de derde generatie onthuld.Het rolt op een nieuw platform.Hij heeft een hybride motor.Bekijk hier de details.Een van Toyota's teasers voor de toendra van 2022 gaf ons een glimp van de ophanging van de nieuwe vrachtwagen - in ieder geval één versie ervan.Kijk, de afbeelding hierboven toont, samen met de bedieningsarmen, een Fox-demper - het soort schokken dat op de Ford F-150 Raptor te vinden is en dat hem zo'n buitengewone offroad-capaciteiten geeft.Gezien hoe goed Toyota het heeft gedaan met TRD offroad-versies van zijn bestaande vrachtwagens en SUV's en wat een melkkoe de Raptor voor Ford is geweest, lijkt het zeker mogelijk dat de TRD Pro een woestijn-bashing-ophanging zal combineren met de krachtigste nieuwe Tundra's. motor...wat ons bij onze volgende twee dia's brengt.De toendra moet efficiënter worden om te slagen.Een belangrijk onderdeel daarvan is het verdwijnen van de verouderde 5,7-liter V8;de meeste speculaties suggereren dat de toendra, net als de 300-serie Land Cruiser, een 3,5-liter V6 met dubbele turbo zal gebruiken.Inderdaad, Toyota's nieuwste teaserafbeelding voor de truck onthult de motorkap, wat aantoont dat de 2022-toendra zal worden aangedreven door een nieuwe "iForce Max" -motor - en aangezien er zes "ribben" op de motorkap te zien zijn versus de acht die te vinden zijn op de huidige V8-model, we zijn er bijna zeker van dat de nieuwe truck V6-aangedreven zal zijn.Wordt het ook een hybride?Toyota heeft de neiging om blauwe bekleding op hybride modellogo's te gebruiken, dus de omtrek van het woord "Max" suggereert dat dit het geval kan zijn.Een Toyota-directeur heeft onlangs ook bevestigd dat de truck twee aandrijflijnen zal hebben, waarbij het basismodel nog krachtiger is dan de huidige 5,7-liter achtcilinder en de optionele die je "weg kan blazen".We wedden dat minstens één van hen ruilhandel-geassisteerd zal zijn.Een bericht gedeeld door Toyota USA (@toyotausa)Toyota bood nog een teaser aan voor de toendra die pronkt met kenmerken van het geheel nieuwe interieur.Deze omvatten rode geperforeerde lederen stoelen met enkele subtiele camouflagedetails voor de TRD Pro-bekleding.Er is ook een getextureerde pookknop, kruipbediening, wat lijkt op een mix van analoge en digitale meters op het instrumentenpaneel en een oplaadpad voor een draadloze telefoon.De nieuwe Tundra zou een duidelijke upgrade moeten bieden ten opzichte van wat een gedateerd interieur was.Nog een van Toyota's teasers onthulde dat de nieuwe toendra een moonroof over de volledige lengte zal bieden met een enorme opening - maar zoals de mensen bij Jalopnik snel beseften en meldden, onthult diezelfde afbeelding ook dat de 2022-toendra een volledig intrekbare achterkant zal hebben raam.De functie - vergelijkbaar met het krachtige achterglas op de 4Runner - wordt door fans geprezen vanwege de toegevoegde luchtstroom en toegankelijkheid, en lijkt dit waarschijnlijk nog jaren te blijven doen.De Tundra zou een van de eerste voertuigen moeten zijn op een nieuw Toyota New Global Architecture (TNGA)-platform voor body-on-frame trucks, dat ook de basis zal vormen voor de Sequoia, Tacoma en 4Runner.Het nieuwe platform moet de toendra ombouwen tot lichtere constructiematerialen en de rijkwaliteit en veiligheid verbeteren.De toendra zal ook verschuiven van bladvering naar spiraalvering achterin, net zoals de uitstekend rijdende Ram 1500 dat doet.Het drastisch verbeteren van de toendra en het toevoegen van functies zoals een hybride motor zou de prijs moeten verhogen.De toendra bereikt momenteel de top met de platina-trim, beginnend met iets meer dan $ 52.000.Dat is nauwelijks meer dan de gemiddelde prijs die betaald wordt voor een nieuwe pick-up.De prijs van de nieuwe toendra zou meer in lijn kunnen zijn met de F-150, die King Ranch (~ $ 56.000), Platinum (~ $ 59.000) en Limited (~ $ 70.000) heeft.De huidige toendra heeft wielen met vijf nokken.Spyshots van de nieuwe toendra tonen duidelijk zes-lugs wielen, wat sterk suggereert dat Toyota plannen heeft om het 10.200-pond trekvermogen van het huidige model en het laadvermogen van 1.730-pond te verbeteren.De toendra van de derde generatie zou een voertuig van het modeljaar 2022 moeten zijn.Verwacht een debuut medio 2021, waarbij de truck voor het einde van het jaar bij de dealers aankomt.Nadat een paar korrelige foto's van een interne presentatie waren uitgelekt, ging Toyota door en bracht op 18 juni een officiële persfoto uit van de geheel nieuwe Toyota-toendra uit 2022. Hij is, zoals je kunt zien, groot, boxy en slecht tot op het bot. witte verf.Omdat je je 4Runner of Gladiator het luxe rubber moet geven dat het verdient.