Thurgau: Ondanks de pandemie fit met een uitstekende masteropleiding

2022-05-28 21:50:03 By : Ms. Linda Lee

Vrijdagavond vroeg hebben 37 afgestudeerden van de masteropleidingen Secondary Level I en Secondary Level II en de master Early Childhood aan de Thurgau University of Education (PHTG) hun certificaat in ontvangst genomen tijdens de uitreiking van de masterdiploma."Je mag trots zijn op wat je hebt bereikt", zegt Sabina Larcher, de nieuwe rector van de Thurgau University of Education (PH).Larcher feliciteerde de afgestudeerden met hun prestaties in een "zinvol beroepenveld".De uitreiking van de masterdiploma was een feestelijke act in de aula van de PMS, die door jonge musici op hun instrumenten werd omlijst met opzwepende klanken.De prorector voor onderwijs, Matthias Fuchs, sprak over de 'we experience' die tijdens de pandemie werkte in afstandsonderwijs.Dit zijn opleidingen met potentie.Sommige deelnemers voltooiden een reguliere studiecursus aan Sek I in negen semesters na hun afstuderen aan de middelbare school.Voor de cursus Sek II was al een masterdiploma vereist.De voltijdopleiding duurt doorgaans twaalf maanden;het kan ook in deeltijd worden gevolgd.Leraren op secundair niveau II zijn gekwalificeerd om les te geven en te leren op baccalaureaatscholen, technische hogescholen, beroepsscholen en baccalaureaatscholen.Onderwerpen moeten studenten fascinerenFuchs sprak over bevindingen die kunnen worden overgedragen naar praktijklessen op school: "Leren is emotioneel."Daarom moeten leraren emotie tonen.De ervaren vicerector gaf docenten deze tip: “Behandel onderwerpen zo dat leerlingen er een fascinatie voor kunnen ontwikkelen.”Uiteraard moet de communicatie duidelijk en betrouwbaar zijn.Een collaboratieve manier van lesgeven is een aanvulling op de sfeer in de klas.Leertaken moeten leuk zijn, alleen dan zal succes komen.Een cultuur van «feedback geven» maakt ook deel uit van de motivatie.De jonge leraren secundair nemen dan graag hun diploma in ontvangst.Vice-president Onderwijs en Diensten Barbara Kohlstock sprak vervolgens over de veeleisende studies in de vroege kinderjaren.De PH Thurgau en de Universiteit van Konstanz bieden deze interdisciplinaire master al elf jaar aan.Dit betekent dat deze afgestudeerden een onderwijsfunctie in onderwijs en opleiding kunnen aannemen als docent aan een technische hogeschool of hogeschool of zich bezighouden met onderzoek.Institutionele en politieke advies- of prestatiefuncties op het gebied van de vroege kinderjaren zijn posities die professionele ankers in de toekomst vormen.De spanning in de zaal was groot toen Walter Hugentobler, de voorzitter van de Vereniging, de best bekroonde masterscripties aankondigde.In haar masterscriptie onderzocht Jasmin Leupi leraren in de spiegel van de samenleving.Hugentobler noemde de duidelijke analytische lijn, en de auteur formuleerde deze ook nauwkeurig en op een lezersvriendelijke manier.Vera Horat ging in de hedendaagse landschapsschilderkunst.Dit werk resulteert in soevereine wereldbeelden en analyses die een uitstekend professioneel discours weerspiegelen.Saskia Hossli verdiepte zich in het onderwerp van het opzetten van het Thurgau-model van lerarenopleiding buiten de staatsgrenzen.Hugentobler's commentaar uit een citaat: "Dit werk moet gelezen worden."De vierde prijs ging naar Stefanie Gabriel, die de Armeense genocide onderzocht als een van de eerste systematische genociden van de 20e eeuw.Hugentobler was onder de indruk van dit werk: "Zorgvuldig en transparant onderzocht."